|
Post by Nippergod on Feb 2, 2005 13:41:12 GMT -5
De laatste jaren is het blijkbaar in de mode om alles wat iet of wat succes heeft als commercieel en bijgevolg 'brol' af te schrijven. Ik heb het nu niet over de producten van programma's als idool en star academy, die echt plat commercieel zijn, en enkel uit winstoogmerk ontstaan zijn. Waar ik het echter wel over heb, zijn de mensen die zich eigenhandig vanuit de onbekendheid opgewerkt hebben tot de top en degelijke platen uitbrengen. Snoop dogg kan hier volgens mij als een voorbeeld dienen. Elke artiest die zichzelf een beetje respecteert, heeft volgens mij toch wel als doel naamsbekendheid te verwerven en op die manier van zijn muziek te kunnen leven. Mij kan het eigenlijk niet zoveel meer schelen of een plaat 'commercieel' is of niet, als ze goed klinkt en niet op 1-2-3 in elkaar geflanst is, is het voor mij in orde. Wat vinden jullie van mensen die niets van commerciële platen moeten weten enkel en alleen omdat ze commercieel zijn?
|
|
Nathalie
Stafchef van Commerce
|
Post by Nathalie on Feb 3, 2005 2:56:12 GMT -5
Kvind da ook grote zever wè!<br> Snoop is hot! ;D Dingen die super zijn, verdienen 't voe commercieel te wordn. Moa da is toen enkel te danken aan hun hard werk en erkenning voe wa da ze gepresteerd hebbn! Er is inderdoad e groot verschil tsn commercieel omda ze tverdiend hebbn en zukke opgeklopte boel. Moa kpeins da iedereen doa voe z'n eigen wel direct e liene kun tsn trekken! Als je tegen alles wa commercieel is ziet, tja toan mis je geweun ook veel goeie muziek...
|
|
|
Post by GrandmasterFlash on Feb 3, 2005 11:52:55 GMT -5
Vind ge da 50 cent verdiend wat hij bereikt heeft? Die gast is gewoon bekend omda Eminem en Dr. Dre hem zo ondersteunen, dan maakt em 1 goe nummer (in da club, wat overigens voor mij geen hip hop is, maar r&b) en dan vind ik da nummer gewoon goe door de muziek, nie door zin gerap (en de muziek heeft dr. dre gemaakt)Snoop Dogg is natuurlijk wa anders, die vent kan gewone goe rapm en heeft al heel wa klassiekers op zijne naam staan. En ik vind da muziek tegenwoordig verkocht wordt via hun clips (nen hoop lekkere grieten, een paar stoere nioggaz die hun buikspieren tonen en een paar dure auto's) sorry, muzikaal vind ik mss 10% echt goe van al die commerciele hip hop van tegenwoordig. En zoals 50 cent zijn er nog veel meer (nelly, ja rule ( ge gaat toch nie beweren da ja rule ne goeien rapper méé een skone stemme is), usher, enz enz) nèh!
|
|
|
Post by Nippergod on Feb 3, 2005 12:49:48 GMT -5
Mja 50 cent is "ontdekt" geweest door eminem en dr dre in een of andere club. Laten we zeggen dat hij gewoon geluk gehad heeft. Of hij het verdient laat ik hierbij in het midden. Kvind nie dat hij maar 1 goed nummer heeft, op zijn album staan betere dan' in da club'. Kmoet er wel bijzeggen dat het vooral de beats zijn die mij aanstaan, de teksten zijn meestal matig, maar dat kan mij eigenlijk niet zoveel schelen. En ja, wat schiet er nog over van hiphop als ge de dure auto's en de schuddende vrouwen wegdenkt? (ge moogt die 2 adjectieven trouwens ook verwisselen ) Da maakt het vooral grappig om naar te kijken. Ja rule heeft nog wel een wijze stem ja.
|
|
|
Post by Npiroat on Feb 3, 2005 13:37:55 GMT -5
Alle respect voor die mensen. Ze hebben meer dan hun best gedaan.
Ma niets tegen Nathalia eh.
|
|
Nathalie
Stafchef van Commerce
|
Post by Nathalie on Feb 3, 2005 14:34:20 GMT -5
Met ipgeklopte boel bedoel 'k dus mensen die in '1-2-3' bekend geworden zien & woar ze n ganse hype rond maken, zoals 50 cent. Kvind ook niet speciaals an 'm. Twas net da dak bedoelde:je hebt enerzijds de mensen die de erkenning verdienen en anderzijds degene die dikwijls zonder veel moeite plots bij een bepaald publiek een volledige hype worden omda iemand nu toevallig een liedje met hen opnam. Woar je just de liene trekt voe je n eigen is iets héél persoonlijks. Moa kwou geweun zeggn da dus nie alle commerciële muziek daarom slecht is! ;D
|
|