Annet
Stafchef van Commerce
|
Post by Annet on Jun 2, 2006 13:35:51 GMT -5
Hmmmmmm , die teksten vertaald naar het standaardnederlands verliezen toch wel een pak van hun charme hoor , vind ik toch ( De grap is er ook wat af ) ... no offence hé Me moetn matjes bluuvn Weet ik best. Eigenlijk ben ik die teksten ooit ook alleen maar gaan vertalen omdat ik wilde weten wat ze nou allemaal zeiden en in Flips geval, zongen. Ze moeten verder natuurlijk gewoon lekker in het West Vlaams blijven voortdoen. Vind ik ook veel leuker. ;D Matjes zijn moatjes/maatjes? Of bedoel je zoiets voor de deur of in je nek. Voor de rest ga ik als ras-Rotterdamse in Rotterdam natuurlijk geen West Vlaams leren spreken. Zoals jij dat andersom ook niet zou doen. En dat vind ik goed zo, hoe meer varianten van het Nederlands hoe beter. ;D
|
|
Big-Mc
Stafchef van Commerce
en vo dak mie verspreke ip en ongepast moment moek iederjin verwieten van amsterdam na gent
|
Post by Big-Mc on Jun 5, 2006 7:34:05 GMT -5
Hmmmmmm , die teksten vertaald naar het standaardnederlands verliezen toch wel een pak van hun charme hoor , vind ik toch ( De grap is er ook wat af ) ... no offence hé Me moetn matjes bluuvn en en den helft riemt wok nie mé ik oor nie zo gern tekstn zonder riem
|
|
Mathiz
Fan
<Go je viengers oflekkn ip oezen show?>
|
Post by Mathiz on Jun 17, 2006 14:54:34 GMT -5
Hmmmmmm , die teksten vertaald naar het standaardnederlands verliezen toch wel een pak van hun charme hoor , vind ik toch ( De grap is er ook wat af ) ... no offence hé Me moetn matjes bluuvn Weet ik best. Eigenlijk ben ik die teksten ooit ook alleen maar gaan vertalen omdat ik wilde weten wat ze nou allemaal zeiden en in Flips geval, zongen. Ze moeten verder natuurlijk gewoon lekker in het West Vlaams blijven voortdoen. Vind ik ook veel leuker. ;D Matjes zijn moatjes/maatjes? Of bedoel je zoiets voor de deur of in je nek. Voor de rest ga ik als ras-Rotterdamse in Rotterdam natuurlijk geen West Vlaams leren spreken. Zoals jij dat andersom ook niet zou doen. En dat vind ik goed zo, hoe meer varianten van het Nederlands hoe beter. ;D Helaas zijn dialecten ( vooral in Nederland ) met 'uitsterven' bedreigd. Wij West-vlamingen hoeven ons echter nog lang geen zorgen te maken met de meeste dialectsprekers over het gehele nederlandstaling gebied.( 88% ! gem: 45% ) ( ja gastn , me moetn wok us nederlans oenderoedn é ! Mo how , ton wel in mindere moate ) BTW : Ik , als rasechte flamingant , vind dat het West-Vlaams/Zeeuws-Vlaams erkenning als streektaal zou moeten verkrijgen ( nu we nog met zo'n groot aantal dialectsprekers zijn ! Als het Fries erkenning krijgt , waarom wij niet ! ? K'hoor ze al brommen in Nederland : Fries is een aparte taalgroep ! Wel , daarvoor lijkt het nog iets te veel op het nederlands ... volgens mij )
|
|
|
Post by deceived on Jun 17, 2006 18:01:54 GMT -5
eej gastn, njistn die ier nen tekst van thof in't AN publiceert vangt ip zin mulle nie mee inzittn ,ke nog noois gesleegn, mo tis gweun tprincipe 't Hof= w-bl represent and keep it that way, Thof rockt!!
|
|
Annet
Stafchef van Commerce
|
Post by Annet on Jun 18, 2006 4:56:20 GMT -5
BTW : Ik , als rasechte flamingant , vind dat het West-Vlaams/Zeeuws-Vlaams erkenning als streektaal zou moeten verkrijgen ( nu we nog met zo'n groot aantal dialectsprekers zijn ! Als het Fries erkenning krijgt , waarom wij niet ! ? K'hoor ze al brommen in Nederland : Fries is een aparte taalgroep ! Wel , daarvoor lijkt het nog iets te veel op het nederlands ... volgens mij ) Wordt het West Vlaams dan nog niet erkend als streektaal? Vreemd. Wie bepaalt dat eigenlijk en wat moet je doen om zoiets erkend te krijgen? Persoonlijk zie het 'Fries' niet als aparte taalgroep net zo min als het Limburgs. De laatste tijd ben ik me wat aan 't verdiepen in Zuid Afrikaanse bands. Zelfs daar zet ik vraagtekens bij of dat wel onder 'aparte taalgroep' zou moeten vallen. eej gastn, njistn die ier nen tekst van thof in't AN publiceert vangt ip zin mulle
nie mee inzittn ,ke nog noois gesleegn, mo tis gweun tprincipe 't Hof= w-bl represent and keep it that way, Thof rockt!! Wat een rare reactie. Het hier neerzetten van de teksten in Nederlands heb ik alleen maar gedaan zodat mensen die hier lezen ze kunnen aanvullen en verbeteren. En dat dan om ze voor mezelf compleet en zonder fouten te krijgen. Niet omdat ik wil dat 't Hof in 't Nederlands moet gaan rappen of zo. Ik dacht dat ik dat van meet af aan duidelijk had gemaakt. Je kan er ook anders tegenaankijken: Doordat ik als Nederlandse me ben gaan verdiepen in de teksten van 't Hof, ben ik ook naar andere West Vlaamse bands gaan luisteren. Heb zelfs een West Vlaams woordenboek gekocht. Met als gevolg dat ik jullie mooie taal steeds beter versta. Verspreiding van het West Vlaams buiten de West Vlaamse grensen, daar zou jij als West Vlaming juist trots op moeten zijn. 't Is een kwestie van geduld Tot heel Holland Limburgs lultZong de (Nederlands)Limburgse band Rowwen Hèze ooit. Nou ze wachten nog steeds. En oké, dat 'lullen' zie ik voorlopig niet gebeuren, maar 't Hof heeft het wat mij betreft op dat punt toch al verder geschopt dan Rowwen Hèze. ;D
|
|
Big-Mc
Stafchef van Commerce
en vo dak mie verspreke ip en ongepast moment moek iederjin verwieten van amsterdam na gent
|
Post by Big-Mc on Jun 18, 2006 11:27:26 GMT -5
euhm.... Iemand anders nog aanvul- of verbetersuggesties? gij zei daar met hoebas voor de deur kun je niet ontsnappen het zijn hoombas da zien lik een soort wandelende paddestoeltjes in do spel waar je op moet springn
|
|
Annet
Stafchef van Commerce
|
Post by Annet on Jun 22, 2006 4:42:10 GMT -5
gij zei daar met hoebas voor de deur kun je niet ontsnappen het zijn hoombas da zien lik een soort wandelende paddestoeltjes in do spel waar je op moet springn Dank
|
|
Mathiz
Fan
<Go je viengers oflekkn ip oezen show?>
|
Post by Mathiz on Jun 23, 2006 10:22:16 GMT -5
Annet , sprik je gie dialekt , of ... Alli kwilln geweun e kji weetn of danze doa ollemoalle schoon Nederlands klappn toet tjunders
|
|
Annet
Stafchef van Commerce
|
Post by Annet on Jun 24, 2006 4:52:21 GMT -5
Annet , sprik je gie dialekt , of ... Nee, ik spreek zoals ik hier schrijf. Wel met een duidelijk Rotterdams accent, dat dan weer wel natuurlijk. ;D Alli kwilln geweun e kji weetn of danze doa ollemoalle schoon Nederlands klappn toet tjunders Veel mensen in Nederland spreken dialect. Alleen in de Randstad (stedelijk gebied tussen Amsterdam en Rotterdam) spreekt men doorgaans geen dialect. Wel praten sommige mensen wat je noemt 'plat', wat enigszins te vergelijken is met plat Brussels of Antwerps. Zelf praat ik niet plat, maar dat ligt waarschijnlijk ook aan 't gezin waar je in opgroeit.
|
|
Annet
Stafchef van Commerce
|
Post by Annet on Jul 9, 2006 13:27:06 GMT -5
Uit 'Niemand Grodder' op waltertje.com:[/b][/quote] Uit 'Niemand Grodder' hier (Mattiz): Ehm... da's mooi, denk ik, dat ie dat heeft... maarre.... Is er iemand die weet wàt ie nou eigenlijk heeft, naast die twee draaitafels?
|
|
|
Post by hneel on Jul 23, 2006 4:19:36 GMT -5
Een sausice is een worst. Maar dat past niet echt in de context.
|
|
Big-Mc
Stafchef van Commerce
|
Post by Big-Mc on Jul 23, 2006 14:25:08 GMT -5
ik weet et nie zkr moar als nu nu links een draaitafel int midn ne sausice en rechts een draaitafel zet wat zou je dan bekomn ;Dkweenie ti misschien ver gezocht mjah....
|
|
Nathalie
Stafchef van Commerce
|
Post by Nathalie on Jul 24, 2006 3:23:39 GMT -5
Joat, das n 'worst'; moa da kan idd nie kloppen in die zin. Of mss bedoelt ie z'n micro?
|
|
Annet
Stafchef van Commerce
|
Post by Annet on Jul 24, 2006 7:53:11 GMT -5
Joat, das n 'worst'; moa da kan idd nie kloppen in die zin.
Of mss bedoelt ie z'n micro? Dat vind ik de meest plausibele verklaring. Wel heeft de man iets met worsten. Hij eet die naar eigen zeggen nogal veel, zingt erover en deelt die zelfs met anderen. ik weet et nie zkr moar als nu nu links een draaitafel int midn ne sausice en rechts een draaitafel zet wat zou je dan bekomn ;Dkweenie ti misschien ver gezocht mjah.... Bavootje, bavootje toch. Wat een puberale gedachtengang ;D Oké, oké, 't zij u vergeven.
|
|